3 Mayıs 2012 Perşembe

Aksiyon ve genel kültür bir arada

"Bu kitapta anlatılanların hepsi gerçektir,
fakat hiçbiri henüz cereyan etmemiştir."

Kitap, Fu – Gıcırbey – Şibumi - Tehlike isimli dört kısımda sunuluyor bize. Olaylar, ismini verdiğim bu karakterlerin gözünden anlatılıyor. İsim mi dedim? Yanlış okumadınız. Fu, Müntekim Gıcırbey, Şebnem Şibumi, Hayati Tehlike, Atom Bombacıyan, Namık Mıknatıs, Ezel Zelzele, Abidin Dandini, Ruhiye Ruhan, Neptün Petünya, Kader Güler romanda geçen birkaç karakterin ismi sadece.

Gönül işleri Bakanlığı, PAP: Performans ve Azim Partisi, küçük intikam şirketi, AŞKart ve diğer ilginç kurumlardan bahsetmiyorum bile. Kitabın tadını tam olarak vermeden kısa bir özet geçeyim en iyisi.

Her şey Gönül İşleri Bakanlığı’nın basın müşaviri olan Fuat Atıf Tufa’nın rüyasında ertesi gün gerçekleşecek bir cinayeti görmesiyle başlıyor.

Benim en çok hoşuma giden söz şuydu bu kısımda:

"Kader kartları karıştırır, sen de oynarsın, eski bir Çin atasözü.."

Evet, kader kartları karıştırmıştır artık ve ortada çözülmesi gereken cinayetler, şüpheliler, esrarengiz olaylar vardır..

İkinci kısım, "Bildiğim bir şey varsa.." diye devam eden Gıcırbey’in ağzından anlatılıyor. Bu kısımda hoşuma giden bir şeyi paylaşmadan geçemeyeceğim. Murat Menteş’in misafir sanatçı diyerek bizlere tanıttığı Ersin Karabulut’un çizgi roman tadındaki resimleri, kitabın farklılığını ve renkliliğini bir adım öne taşımış bence.

Artık yavaş yavaş kilitlenmeye başlıyor olaylar.. İşin içine nineler, cinler, zenciler, intikam şirketi ve güzeller güzeli Şebnem Şibumi giriyor..

"Bildiğim bir şey varsa hiçbir şey bilmediğimdir.."

Üçüncü ve en değişik kısımda ise daha farklı şeyler ön plana çıkmış.. Tarih ve genel kültürle iç içe olan bu nefis bölümü okurken siz de benim gibi büyük tad alacaksınız.

Gerilim, mizah, ironi ve absürdizm kadar romantizm de barındıran bir aşk ve cinayet romanı Korkma Ben Varım. Tabi bir de ekte Müntekim Gıcırbey’in orijinal aşk mektupları var ki, gelip bir tebessüm oturuyor yüzüme her okuduğumda..

"Şebnem, İtalyan kahvesine batırılmış İrlanda çöreğim..
Çöpten metal kutular toplayan zombi gibiyim.."

Ve Tehlike.. Son sürat adrenalin, gözyaşı, kan, aşk ve sarsıcı bir son..

Menteş zaten daha önce "Dublörün Dilemması"nda da böylesine vurmuştu okuyucuyu.. Hayatınızda değişik bir renk, genel kültür, gerçekten orijinal cümleler ve yeni pencereler katmak istiyorsanız başucunuzda bulunması gereken kitaplardan biri Kokma Ben Varım.. hala okumadıysanız hemen alın ve bir an önce bu ilginç romanın tadına bakın derim..

"Son sözlerimi söylememin vakti geçmek üzere. Şebnem’in otel sabunu gibi küçük kulağına, sessizce "Seni seviyorum" derken, pırlanta yüzüğü parmağına takıyorum. Şebnem aşk coşkusu ve ölüm korkusuyla şoklanmış halde fısıldıyor: "Sevgilim bu adamlar bizi öldürecek!".. Son sözlerime şerh düşüyorum: Korkma ben varım!"

Hilal Yıldırım

2 yorum:

  1. Canım Murat Menteş. 2 kitapla nasıl iz bıraktı.
    Bu iki kitabı herkes ama herkes okumalı

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. birgün hayatının kadınıyla tanışacaksın evlat
    ve ona şöyle diyeceksin "ben evli bir adamım"
    saygılar murat menteş

    YanıtlaSil